lördag 23 maj 2015

Fotografering

Somliga konstnärer har assistenter som hjälper dem med stort som smått i arbetet. Själv har jag också assistenthjälp ibland, men vi har diametralt olika uppfattning om det här med konst, arbetstider och vad arbetet egentligen ska innefatta, mina självutnämnda assistenter och jag.
Mina "assistenter" är otroligt hjälpsamma och initiativrika, ja helt oumbärliga enligt dem själva. Jag är inte helt säker på att arbetet underlättas när de är med. Snarare tvärtom faktiskt. Kolla bara; så här såg det ut härom dagen när en liten skulptur skulle plåtas och den allra nyaste lille assistenten var eld och lågor över att få hjälpa till:



2 kommentarer:

  1. Entusiastiska assistenter måste uppmuntras - de är oumbärliga när ett arbete går åt skogen.
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det håller jag med dig om! :-) //Emma

      Radera